середу, 8 лютого 2017 р.

"Магабгарата": черпаємо мудрість у давнині

Коли я прочитала книги Ніла Дональда Волша «Бесіди з Богом», сказала собі, що більше книг із саморозвитку не читаю. Оскільки в «Бесідах…» є відповіді на всі питання. На всі. Але в той час до мене ще не потрапила «Магабгарата». Отже зарікатися не варто.

Оскільки цей епос написаний 5 тисяч років тому та ще й на санскриті, в сучасних перекладах його читати доволі важко. Точно передати смисл оригінальних двовіршів, якими викладена розповідь, неможливо. Отже всі переклади, які існують на сьогодні, неповні та неточні. Я маю на увазі переклади російською, бо українською не зустрічала, а ситуація з іншими мовами, підозрюю, така ж сама.

Але ж мені кортить дізнатися все про історичні події Індії, про тривалу битву за престол нащадків Бгарати та про багато іншого, про що йдеться в цьому сказанні. І я вирішила подивитися один з найкращих, на мою думку, серіалів, відзнятих за сюжетом «Магабгарати». Це індійський серіал 1988-1990 років, що складається з 94 серій. Дубляж російською одноголосний, є англійські субтитри. Обрала я саме цю екранізацію, оскільки вона максимально точно відтворює оригінальний текст епосу.

«Магабгарата» - це величезна скарбниця людської мудрості. Через опис історичних подій індійських народів вона розповідає про всі аспекти життя людей, і спрямована на духовний розвиток.

Немає коментарів:

Дописати коментар